dimecres, 23 de desembre del 2009

Competències digitals dels mestres

En Jordi dilluns passat a classe de tic, ens va demanar que ens llegíssim aquest text i que el comparéssim amb activitats fetes a classe. A part dir que com a recursos i temes interessants a llegir hi apareixen les normes de la UNESCO i les normes de la ISTE entre d'altres.

El document cita:
"Els docents han de conèixer el funcionament bàsic del 'maquinari' i del 'programari', així com les aplicacions d'activitat, un navegador, un programa de comunicacions, un programa de presentació i aplicacions de gestió."

Penso que nosaltres hem treballat això a classe de tic, ja que, en Jordi ens ha ensenyat el funcionament bàsic. També aplicacions d'activitat, un navegador (firefox), un programa de comunicacions, un programa de presentacions (el power point).

També diu:
"Els docents han de ser capaços d'utilitzar la tecnologia durant les activitats amb el conjunt de la classe, amb petits grups i amb alumnes sols."

Programes per treballar activitats en conjunt (google docs, wiki), programes per treballar sols (aquest bloc per exemple).

I per últim:

"Els docents han de posseir competències i coneixements per crear projectes complexos i vetllar per la seva gestió, per col·laborar amb altres docents i per utilitzar xarxes amb vista a accedir a la informació, als seus col·legues i a experts externs, a fi d'abonar la seva pròpia formació professional."


Projectes complexos com per exemple fer un vídeo amb els alumnes amb (movie maker), col·laborar amb altres docents (per exemple fent un llibre amb molts contes amb el wiki), i saber utilitzar les xarxes per buscar informació (saber navegar pel firefox, conèixer el google...)

La veritat és que hem après a fer moltes coses a l'assignatura d'informació i gestió de les TIC.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada